سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان معرفی شد 

11:45 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان معرفی شد 
آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار کردستان و جمعی از مدیران ادارات اجرایی استان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ایثار سنندج برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در جلسه معارفه سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان ایران اسلامی، بیان کرد: مدیران در نظام جمهوری اسلامی باید با الگو قراردادن شهدای خدمت، رجایی و باهنر و شهید رئیسی بیش از پیش خدمت رسانی به مردم را مورد توجه قرار دهند. اقدامات حوزه زندان‌ها از آن جهت قابل توجه و تأمل است که در چرخه وظایف اصلی دستگاه قضایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: احقاق حق، رسیدگی به تظلمات و حل و فصل دعاوی، برخورد با بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی و احیای حقوق عامه از جمله وظایف مهم دستگاه قضایی است که در این راستا اداره زندان‌ها نقش بسیار موثری در تحقق این وظایف را بر عهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: زندان در دستگاه قضایی به عنوان حلقه آخر فرآیند دادزسی است که در صورت مدیریت صحیح، می‌تواند خروجی و نتیجه ارزشمندی برای جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی از اقدامات موثر مدیریت زندان‌های استان در حوزه اشتغال زندانیان، مراقبت‌های پس از خروج زندانیان، رعایت حقوق شهروندی و همچنین اقدامات عمرانی در زندان‌های استان، تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، محمود ضیایی فرد، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها، حمایت از خانواده زندانیان است.

وی با اعلام اینکه ۵۹ هزار خانواده زندانی در کشور، تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند، تصریح کرد: در راستای کمک و حمایت از این خانواده ها، در چهار ماهه امسال ۱۱۶ میلیارد تومان از خیرین جمع آوری و میان آن‌ها توزیع شد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور اضافه کرد: در همین مدت ۱۱۳ هزار بسته‌های مختلف معیشتی از جمله جهیزیه، لوازم التحریر و در میان خانواده زندانیان کشور توزیع شد.

وی در خصوص موضوع اشتغال زندانیان نیز خاطرنشان ساخت: فراهم شدن اشتغال زندانیان به آگاه سازی بیشتر در جامعه نیاز دارد و در صورت نهادینه سازی این موضوع، بسیاری از صاحبان مشاغل اشتغال زندانیان را برعهده خواهند گرفت.

در پایان این مراسم، محمد خسروی به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان معرفی و از زحمات مجتبی محمدی تقدیر شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *